felgi
opony

FELGI

Oferujemy szeroką gamę felg stalowych i aluminiowych - nowych i używanych.

Jesteśmy bezpośrednim dystrybutorem firm Alcar (AEZ, DOTZ, DEZENT, ENZO) i R.Tec.

U nas zakupisz:

  • Śruby
  • Nakrętki
  • Pierścienie centrujące
  • Dekielki do felg
  • Zawory

ŚRUBY, SZPILKI I NAKRĘTKI

Bogaty asortyment śrub, szpilek i nakrętek do felg aluminiowych i stalowych.
Dystanse, adaptery i pierścienie centrujące do felg.
Awaryjne odkręcanie śrub i nakrętek.

opony

PROSTOWANIE FELG
NA MIEJSCU

Profesjonalne prostowanie felg aluminiowych.

Prostowanie felg odbywa się za pomocą specjalistycznej maszyny do napraw obręczy. Wszystkie felgi wyprostowane przez nasz serwis nadają się do użytku. Nie naprawiamy obręczy, w przypadku których nie ma pewności o możliwości dalszej ich eksploatacji.

Dlaczego podrabiane felgi są gorsze?

Dlaczego podrabiane felgi zwykle są znacznie mniej wytrzymałe – łatwiej się gną, pękają, szybciej odpryskuje z nich lakier?

To efekt stosowania do ich produkcji gorszych stopów, tańszych technologii odlewniczych i braku kontroli jakości (która wychwytywałaby np. wadliwe, porowate odlewy). Niska cena wynika także z tego, że producenci podróbek, aby obniżyć koszty ich wytwarzania, rezygnują np. z procesu odpowiedniego utwardzenia odlewów (polegającego na długotrwałym i pochłaniającym olbrzymie ilości energii wygrzewaniu i schładzaniu).

Felgi utwardzone i takie, których takiemu zabiegowi nie poddano, wyglądają dokładnie tak samo – ale tylko do pierwszego najechania na wysoki krawężnik lub inną przeszkodę.

Najpowszechniejszą metodą wytwarzania felg aluminiowych jest metoda niskociśnieniowa.Zapewnia ona doskonały stosunek ceny do jakości. Podróbki natomiast często mogą być wytwarzane najgorszą z możliwych metod, metodą grawitacyjną. Stop aluminium wlewany jest do formy i "rozchodzi" się w niej pod wpływem działania siły grawitacji. Struktura takiej felgi często jest niejednolita. Tworzą się wewnątrz pęcherze powietrza, które ją zaburzają, a tym samym osłabiają całą konstrukcję.

Podczas uderzenia oryginalna obręcz zachowuje się sprężyście (wracając do pierwotnego kształtu) lub przy dużym naprężeniu wygina (odkształcenie plastyczne), słabej jakości felga, z lekkich stopów, jest sztywna, mniej wytrzymała i podatna na pęknięcia. Chińskie obręcze potrafią pękać po w wjechaniu w niewielką dziurę w jezdni przy prędkości 20 km/h.

Dlaczego nie warto kupować podróbek?

Większość ofert sprzedaży, pięknych felg, w okazyjnych cenach, na portalach aukcyjnych to tzw. repliki, czyli po prostu – podróbki. Oczywiście, sprzedawcy starają się, aby towar wydawał się oryginalny (obok sprzedawanych obręczy często pokazywane jest auto z oryginalnymi felgami).

W tytule obręcze opisywane są jako np. felgi do Mercedesa AMG lub do Volkswagena Golfa GTI, przy czym „do” jest napisane zwykle tak małą czcionką, że potencjalny nabywca widzi tylko dobrze kojarzącą się markę lub model auta.

Dopiero w tekście ogłoszenia można przeczytać zapisaną drobnym druczkiem informację, że są to „części zamienne/zapasowe (tzw. not OEM), będące tańszym zamiennikiem felg fabrycznych”. Taki dopisek zabezpiecza sprzedawców przed ewentualnymi roszczeniami producentów i importerów oryginalnych obręczy.

Obok replik nie brakuje też ofert podróbek mających wszelkie oznaczenia części oryginalnych – łącznie ze skopiowanymi znakami towarowymi, numerami homologacji. Takie fałszywki przeważnie sprzedawane są nie przez firmy, lecz przez indywidualnych sprzedawców, którzy w razie wpadki łatwiej mogą ukryć się przed niezadowolonymi klientami lub producentami oryginalnych części.

Niestety, naszym rynku w zasadzie nie ma przepisów, które przewidywałyby kary za sprzedaż felg bez atestów czy też homologacji!